کد خبر: ۱۶۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
 کارشناس مذهبی: 

 امامت موضوعی در طول توحید است

 کارشناس مذهبی گفت: امامت موضوعی در طول توحید است که هر انسانی که خدادوست و اهل عمل صالح شود اقتدا به امام‌زمان کرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نهضتی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در تعریف واژه امام بیان کرد: در تعبیرات قرآنی حضرت ابراهیم امام نامبرده شده است و از امام باید اطاعت کرد و ملاک توحید نیز ابراهیم گرفته شده است، یک تعبیر در میان شیعیان هست که امام شریک قرآن است.
 
 وی با اشاره به دومین آیه از سوره بقره در قرآن تصریح کرد: در قرآن آمده است ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ ۛ فِیهِ ۛ هُدًی لِّلْمُتَّقِینَ یعنی در این کتاب شکی نیست و راهنمای پرهیزکاران و صالحان است، امامت و مهدویت نیز در همین راستا است و برای این است که انسان‌ها به هدایت و پرهیزکاری نزدیک شوند.
 
 این کارشناس مذهبی امامت را موضوعی در طول توحید دانست و گفت: هر انسانی که خدادوست و اهل عمل صالح شود اقتدا به امام‌زمان کرده است .
  امامت موضوعی در طول توحید است

 همچنین در ادامه این گفتگو حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم خندان، مسئول پاسخگویی مسائل شرعی حرم امام رضا (ع) اظهار کرد: در روایات آمده است اگر کسی از دنیا برود و امام‌زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، در هر عصر و زمان امامی هست و حضور دارد که مردم باید از او اطلاعت و تبعیت کنند.

خندان ادامه داد: هم اکنون که در عصر غیبت امام معصوم هستیم وظیفه ما این است که با مراجعه به فقیهانی که نماینده ایشان هستند و با آموختن دستورات دین از آن‌ها در زندگی به کار بگیریم و با تقویت ارتباط خود با فقیهانی که کفیل آل محمد هستند از گمراهی پرهیز کنیم.

 وی با اشاره به روایات زیادی که در راستای انتظار آمده است بیان کرد: در روایات آمده است أفضل الأعمال انتظار الفرج (برترین کارها و اعمال انتظار فرج است) و در دیگر صبر کاالصبر مفتاح الفرج (صبر کلید فرج و گشایش است) که صبر به معنی مدیریت هیجانات و احساسات است که انسان در هنگام سختی، امور ناگوار و فراز و نشیب‌ها از دایره عقل و شرع خارج نشود.
 
مسئول پاسخگویی مسائل شرعی حرم امام رضا (ع) در پایان افزود: در کتاب مکیال المکارم آمده است که معنای انتظار عبارت است از یک حالت قلبی و روحی که از آماده‌شدن برای چیزی که در انتظارش هستی برمی‌آید؛ لذا در عصر غیبت امام‌زمان نیز باید منتظر بود و امید است خداوند در این امر نیز همه ما را یاری کند تا موفق شویم.
 
 انتهای خبر/224224

برچسب ها: امام زمان ، امامت ، مهدویت
نظرات بینندگان